En INTRODUKTION til GERMANSK HEILKUNDE®

efter Dr. med. Ryke Geerd Hamer

Mikroberne
og deres rolle i naturens regelkreds (kredsløb)

Den 4. Naturlov i Germansk Heilkunde, mikrobernes ontogenetisk betingede system, tildeler nu ligeledes mikroberne til de tre kimlag, fordi til hver kimlag-relateret organgruppe også hører specifikke kimlag-relaterede mikrober. Sammen med programmeringen af vores organer - i de forskellige hjernerelæer af  vores computer = hjerne - er vores trofaste specialarbejdere, mikroberne, også blevet programmeret.

Alle mikrober er mere eller mindre specialister - ikke kun med hensyn til organerne, som de ”bearbejder”, men også med hensyn til den måde, de arbejder på.

Klassificeringen svampe - bakterier - virus (hvis de eksisterer) svarer til deres ontogenetiske alder:

  • De ældste mikrober, svampe og svampebakterier, bearbejder stamhjerne-styrede endodermale organer.
  • De "middelalderlige", svampebakterierne og bakterierne, bearbejder (behandler) lillehjerne-styrede mesodermale organer, og bakterierne bearbejder (behandler) mesodermale organer, der styres af storhjerne-marvlageren.
  • De ontogenetisk yngste, virus (hvis de eksisterer), bearbejder (behandler) kun ektodermale organer, der styres af hjernebarken.

Vi ved ikke engang, om der overhovedet eksisterer virus. De såkaldte virus blev postuleret for 150 år siden, da man kun havde meget dårlige mikroskoper. Der blev aldrig observeret en virus og heller ingen formering. Også hypotesen om, at de uobserverede virus forårsager ”sygdom”, var forkert. I bedste fald kunne de have hjulpet i helingsfasen, men det er hidtil ikke bevist. Ret beset må vi sige "hypotetiske virus i pcl-fasen".

Vi ved: I henhold til Loven om Tofase-formen af alle sygdomme ved løsning af konflikten (2. Biologisk Naturlov), ”arbejder” (fungerer) alle mikrober - uden undtagelse - udelukkende i 2. fasen, dvs. helingsfasen, der begynder med conflictolysen (konfliktløsning) og ender med slutningen af ​​helingsfasen.

Det såk. "immunsystem", som vi havde forestillet os som en slags hær i vores krop, der ville ødelægge de "ondartede" kræftceller og de "ondartede" mikrober i en stor kamp, ​​eksisterer ikke i denne forstand. På kommando af vores hjerne bliver de angivelige patogene mikrober godartede, apatogene mikrober, der trækker sig tilbage til en del af vores organisme, hvor de ikke forstyrrer, men hvor de på enhver tid kan genaktiveres, når de bruges igen (kun i helingsfasen og i de tilhørende/relaterede organer).

Fanget i en bakteriologisk-hygiejnisk tankegang forsøgte vi at udrydde organismens gode sæsonarbejdere.

Mikroberne ”arbejder” ikke imod os, men for os, som trofaste hjælpere gennem mange millioner af år i udviklingshistorien. De er moder naturens kirurger, optimeringsudstyret for helingsfasen. Som det kan forventes, overlapper ”arbejdsområdet” af mikrober sig  i grænseområderne af kimlagene: f.eks. organerne styret af lillehjernen såsom læderhud (corium), perikardium (hjertesækken), pleura (brysthinden) og peritoneum (bughinden) naturligvis "behandles" af mykobakterier (TB), men ”alternativt" kan bakterierne også ”medarbejde”, som kan hjælpe som en supra-infektion (som vi kaldte det tidligere) ved oste-processen (Verkäsung). Men ”hjælpen” ser ud til at være meget begrænset, måske er den kun til det interstitielle (indre) bindevæv ved kanten af ​​corium eller mesotheliom (dette er, hvad vi histologisk kalder hjertesæk-ca, brysthinde- og bughinde-ca).

Vi så også mikroberne som noget "ondartet", som vi måtte udrydde. Det var rent vrøvl! Vi har akut behov for mikroberne - nemlig hele omfanget - der er almindelig i vores breddegrad. Mangler vi f.eks. "af hygiejniske årsager" mykobakterier (TB), så kan vores tumorer ikke længere nedbrydes i helingsfasen.

Dette har katastrofale følger for en lang række tumorer: F.eks. skjoldbruskkirtel-ca: til trods for løsning af konflikten, kan den ikke nedbrydes og fortsat vil danne store mængder thyroxin. Årsagen til dette er, at mykobakterierne mangler, som normalt nedbryder tumoren og får tyroxinniveauet til at falde tilbage til normale værdier. Tyktarm-ca kan også forårsage betydelige komplikationer og skal fjernes kirurgisk, hvis der ikke er nogen mykobakterier "til stede".

Mykobakterier har eksisteret så længe eller næsten så længe som encellede organismer, altså længe før der var dyr eller mennesker. De har en klar opgave, nemlig at oste (overesætterens note: at oste = verkäsen. f.eks.: mælk oster) og nedbryde tumorer, der styres af den gamle hjerne, fra starten af pcl-fasen=helingsfasen (conflictolyse). Men ligesom selve tumorer, som skal nedbrydes af dem (mykobakterier), når de først har opfyldt deres funktion, formeres mykobakterierne også i den konflikt-aktive fase (ca-fase).

! Dansk oversættelse - snart!

Bemærk: På grund af den vedvarende boykot findes der stadigvæk ingen original litteratur på dansk! Kun på dette websted finder du uddrag fra Dr. Hamers originaler.

 

Diese Vorstellung ist für uns zunächst etwas sonderbar, weil wir doch immer gleich an die Bakterien denken, wie Staphylokokken oder Streptokokken etc., und wenn wir die züchten, brauchen wir warme Nährböden. Aber jetzt verstehen wir auch, warum man die Mykobakterien praktisch nicht züchten konnte auf künstlichem Nährboden. Auf lebendigem „Nährboden“, wie Hühnerei-Embryo, wachsen sie gelegentlich ganz geringfügig, fast gar nicht.

Das Rätsel haben wir jetzt gelöst: Die Mykobakterien (Tbc) wuchsen nur dann zufällig, wenn der Bakteriologe mit seiner Manipulation dem lebenden Embryo einen aktiven Biologischen Konflikt beigebracht hatte. Da er aber ja die Germanische Heilkunde nicht kannte, konnte er sich diese, für ihn „zufälligen“ Manipulationen, die den Embryo verletzten, nicht als Grund für das gelegentliche minimale Wachstum vorstellen. Die Mykobakterien galten deshalb schlicht als „nicht züchtbar“.

Så vi ved nu, at vi er nødt til at have disse mykobakterier (TB), også kaldet "syre-resistente bacilli" - fordi mavesyren ikke kan skade dem - fra DHSet af! Hvis vi først får dem, efter at konflikten er løst, i helingsfasen, vil de ikke længere være til nogen nytte for os i dette SBS (SinnvollesBiologischesSonderprogramm = Meningsfuldt/Betydningsfuldt Biologisk Specialprogram), fordi de kun forøges i den konflikt-aktive fase. Tilsyneladende producerer vores organisme – i samarbejde med sin ven, mykobakterien – kun så mange syrebestandige bacilli, som senere vil blive brugt til at oste (overesætterens note: at oste = verkäsen. f.eks.: mælk oster) svulsten. Og vi dårer troede, at vi skulle udrydde tuberkulose.

Men naturens kredsløb/regelkreds kan ikke fungere, hvis vi ("Troldmandens Lærlinge") vilkårlig fjerner nogen faktorer. Alt hvad vi som "moderne læger"1 havde gjort, var stort set vrøvl. 

1  Oversætterens note: Dr. Hamer skriver i originalen: "moderne Schul-medizyniker" . Zyniker = kyniker)

Jetzt verstehen wir auch, warum eigentlich der sog. „Tierversuch“ mit Meerschweinchen so unsinnig war, denn er lieferte häufig „falsch positive“ Ergebnisse. Man spritzte einem Meerschweinchen Zentrifugat z.B. eines Urinsedimentes in die freie Bauchhöhle, und das an mehreren Tagen hintereinander. Dadurch erlitt das Meerschweinchen ein DHS (Konfliktschock) mit Bauchfellkrebs, sog. Peritoneal-Mesotheliom.

Konfliktinhalt: Attacke gegen den Bauch.

Wenn das arme Tier nach einer Woche oder 10 Tagen in Ruhe gelassen wurde, löste sich der Konflikt und es kam zu dem üblichen Aszites in der Heilungsphase. Waren nun säurefeste Stäbchen im Zentrifugat, dann wurde der Aszites, den man 6 – 8 Wochen später durch Punktion gewann, in typischer Weise trübe und stinkend.

Aber das gleiche passierte eben auch, wenn das Meerschweinchen schon vorher irgendwo einmal Tbc-Bakterien akquiriert (erworben) hatte. Das waren dann die „falsch-positiven“ Ergebnisse. Waren – so oder so – keine Mykobakterien während der aktiven Quälphase vorhanden, dann entstand eine „klare Aszitesflüssigkeit“ im Bauch des Meerschweinchens, und die Bauchfell-Mesotheliom-Tumoren wurden nicht abgebaut.

Nach der Germanischen Heilkunde ist natürlich der ganze Versuch schon reiner Unfug, von der unsinnigen Quälerei der armen Tiere ganz abgesehen. Die Zauberlehrlinge wußten nicht, was sie taten!

Bei den Bakterien ist es völlig anders. Die gehören ja zu den Organen, die vom Großhirnmarklager gesteuert werden, dort allerdings zum mittleren Keimblatt (Mesoderm). Sie machen, genau wie die Zellen der Organe die vom Großhirnmarklager gesteuert werden, Zellteilung in der Heilungs- phase, d.h. sie vermehren sich in der pcl-Phase. Zu dieser Vermehrung haben sie gerne Oedem, also flüssiges Milieu und Wärme.

Während wir bisher schon die tuberkulösen Heilungsvorgänge (Verkäsung der Tumorzellen) – obwohl sie in der Heilungsphase stattfinden – „kalte Abszesse“ nannten, sind die bakteriellen Vorgänge z.B. „heiße Abszesse“. Ich will sagen: Die Mykobakterien (Tbc) gehören zum Althirn und machen wie alle Tumoren, Zellvermehrung in der konflikt-aktiven ca-Phase.

Dagegen gehören die Bakterien zum Großhirn-Mesoderm und machen wie alle Organe die vom Großhirn gesteuert werden – hier speziell vom Großhirnmarklager – Zellvermehrung in der Heilungsphase. Deshalb vermehren sich die Bakterien erst mit der Conflictolyse (CL).

Selbstverständlich vermehren sich auch die zu den von der Großhirnrinde gesteuerten Organen gehörenden Viren (wie gesagt, wenn es sie gibt) ausschließlich nur in der pcl-Phase, wie wir noch gleich sehen werden.

Wir sehen, daß sich die Mikroben sinnvoll und entwicklungsgeschichtlich verstehbar in den biologischen Prozeß der Sinnvollen Biologischen Sonderprogramme (SBS) einfügen. Sie sind gleichsam mit uns und für uns gewachsen. Sie sind jeweils ein Glied eines Regelkreises der Natur, was wir nicht gewußt hatten. Deshalb hatten wir in blindem Eifer versucht, mit irgendwelchen sog. Antibiotika oder Sulfonamiden diese nützlichen kleinen Helfer zu zerstören. Nicht an den Mikroben waren wir gestorben, sondern allenfalls an dem gewaltigen Oedem in unserem Gehirn, wenn dann der Konflikt allzu lange gedauert hatte.

Eins müssen wir bei den Bakterien noch herausfinden: Sie können auf- bauen, aber auch noch in gewissem Maße abbauen. Die Chirurgen machen sich diese Erkenntnis, die nicht erst von mir stammt, schon seit 50 Jahren zunutze, indem sie z.B. einen Trümmerbruch durch eine Perforation mit einer Reihe von passager bleibenden sog. Nägeln öffnen und offen halten, weil ein für Bakterien zugänglicher offener Bruch viel schneller heilt, als wenn er geschlossen bleiben würde. Die Bakterien fördern also den Aufbau, aber sie bauen auch überstehende oder überflüssige Knochen- splitter ab. Die Hauptaufgabe aber ist der Aufbau.

Ob die Viren(?) überhaupt übertragbar sind oder von unserem eigenen Organismus selbst auch eingangs hergestellt werden können (daß sie sich aus körpereigenem Eiweiß verdoppeln, ist ohnehin klar), wissen wir noch nicht genau. Wie wenig wir eigentlich wußten, zeigt zum Beispiel die große AIDS-Panikmache.

Niemand hat je eine obligate Symptomatik nach sog. HIV-Infektion beobachtet, wie man sie bei Masern oder Röteln gewohnt ist. HIV-Viren selbst werden bei AIDS-Patienten nie gefunden.

Da es ja überhaupt keine eigene „AIDS-Symptomatik“ gibt, sind der medizinisch-diagnostischen Willkür Tür und Tor geöffnet.

Auch sehr seltsam ist, daß sich „AIDS“ als vermutete “Viruserkrankung” gänzlich anders verhalten soll als alle anderen “Viruserkrankungen”, denn die gelten ja immer dann als überstanden, wenn der Antikörpertest positiv geworden ist.

Fest steht: Auch dieses ontogenetisch bedingte System der Mikroben wird die gesamte Medizin von Grund auf verändern. Denn die heute in Medizinerkreisen durchgängig verbreitete Mikrobophobie ist ein entscheidendes Merkmal unserer seelenlos sterilen heutigen Medizin.

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